wtorek, 31 stycznia 2023

Ciasto bananowe z żurawiną.

 


 

 

Składniki :

1/2 szklanki oleju np. rzepakowego

1/2 szklanki cukru pudru

4 dobrze dojrzałe banany

1 i 1/2 szklanki mąki pszennej

1/2 łyżeczki sody

1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia

1/2 szklanki suszonej żurawiny

Sposób wykonania :

 Olej ucieramy w misce z cukrem pudrem przez chwilkę . Banany rozgniatamy na papkę aby nie było grudek. Ja najpierw rozgniotłem je widelcem, a następnie zmiksowałem blenderem ręcznym. Mus bananowy dodajemy do utartego oleju z cukrem i dalej ucieramy do połączenia się składników. Następnie wsypujemy mąkę wymieszaną i przesianą przez sitko z sodą i proszkiem. Mieszamy do połączenia się składników. Na końcu dodajemy namoczoną we wrzątku i osuszoną nieco żurawinę , mieszamy łyżką. Gotowe ciasto wylewamy do formy keksówki ( ja użyłem formy o wymiarach 30x11x7 cm, można użyć trochę większej lub mniejszej ) wyścielonej papierem do pieczenia. Pieczemy w nagrzanym piekarniku 180 C przez około45 - 50 minut. Patyczkiem sprawdzamy czy ciasto jest już upieczone. Upieczone ciasto wyjmujemy z formy i odstawiamy do wystygnięcia. Jeśli ktoś chce może udekorować je cukrem pudrem lub polewą czekoladową . Ciasto bananowe jest smaczne i pachnie bananami, ma ciemny kolor, jest wilgotne i mięciutkie. Polecam ten przepis. 

 

Banany powinny być dobrze dojrzałe, takie z plamkami.

 
Surowe ciasto wymieszane z żurawiną.


Ciasto pieczemy około 50 minut.



   Smacznego !

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz