niedziela, 3 października 2021

Jabłka pieczone w piekarniku.

 

Jabłuszka są bardzo smaczne i aromatyczne. 


Składniki :

kilka średniej wielkości jabłek

Sposób wykonania :

 Blaszkę wyścielamy papierem do pieczenia. Jabłka dokładnie myjemy, osuszamy, układamy na blaszce w odstępach kilkucentymetrowych ( 3 - 4 cm ), odstępy powinny być dość duże, bo jabłka podczas pieczenia zwiększą swoją objętość. Wkładamy do nagrzanego piekarnika ( 170 C ) i pieczemy około 40 - 60 minut. Długość pieczenia zależy od odmiany oraz twardości i wielkości jabłek, im są twardsze lub większe, tym dłużej je pieczemy. Gdy jabłka lekko popękają , to znak, że są już upieczone. Gorące jabłka odstawiamy, aby nieco wystygły. Najlepiej smakują lekko ciepłe podane na małym talerzyku wraz z małą łyżeczką .

 Pamiętam jak moja mama, piekła je w prodiżu, ja go nie mam, ale z piekarnika wychodzą równie wspaniałe. Jabłka do pieczenia najlepsze będą winne, słodkie, ja użyłem dziś jabłek starej odmiany cytrynówka, ma ona owoce słodko — kwaśne. Jabłka tuż po wyjęciu z piekarnika, gdy są jeszcze ciepłe, możemy oprószyć lekko cynamonem, będą jeszcze bardziej aromatyczne i smaczniejsze. :)

  


  Życzę smacznego !


  

2 komentarze:

  1. Świetny pomysł na smaczny i zdrowy deser.

    OdpowiedzUsuń
  2. W dzieciństwie jadłam takie notorycznie i wspominam je bardzo dobrze:D Dziękuję za przypomnienie - zafunduję mojemu dziecku taki deser:)

    OdpowiedzUsuń