niedziela, 20 marca 2022

Placuszki twarogowe z ketchupem.

 

Najlepiej smakują z ketchupem, jogurtem naturalnym lub miodem.


 

Składniki :

250 g zmielonego twarogu tłustego lub półtłustego

1 całe jajko

10 łyżek kaszy manny

1 płaska łyżka cukru

1/2 płaskiej łyżeczki soli ( najlepiej kłodawskiej )

szczypta świeżo zmielonego pieprzu ( opcjonalnie )

olej do smażenia

Dodatkowo przygotuj :

ketchup, jogurt naturalny lub miód

Sposób wykonania :

 Twaróg wymieszaj z cukrem, solą i roztrzepanym jajkiem. Dodaj kaszę mannę , całość dokładnie wymieszaj drewnianą łyżką na jednolitą masę . Z ciasta uformuj kilki wielkości dużego orzecha włoskiego ( piłeczki pingpongowej ), a następnie przez spłaszczenie kulek palcami uformuj nieduże placuszki o grubości około 1 cm. Na patelni rozgrzej olej na średnim ogniu. Smaż z obu stron na złoty kolor przez około 5 minut z każdej strony, w ten sposób uzyskamy chrupiącą skórkę . Podawaj jeszcze lekko ciepłe z ketchupem , jogurtem naturalnym lub cieniutko posmarowane miodem naturalnym.     

 

Z ciasta formujemy kulki.

Z kulek robimy małe placuszki.

Placuszki smażymy na złoty kolor z obu stron.

 

 

  Życzę smacznego !

 

 
 

11 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis. Z chęcią spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie słyszałam o takich placuszkach. Będę musiała wypróbowac przepis

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie to coś nowego. Jestem ciekawa jak smakują

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszelkie placuszki zawsze chętnie spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robię podobne placki. Przyznam jednak, że z keczupem jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ketchupem smakują wyśmienicie, przynajmniej mnie. Pozdrawiam ! :)

      Usuń
  6. Ciekawy przepis. Nigdy nie spotkałam takiego.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ekstra. Dla mnie to nowośc, będę próbować.

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste i pyszne placki. Już wypróbowane. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy raz takie widzę. Bardzo jestem ciekawa smaku

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezłe propozycje, polecam też moją kul propozycję

    OdpowiedzUsuń