czwartek, 7 maja 2020

Chrupiące placki ziemniaczane z marchewką.








 Placki ziemniaczane zrobione w domu smakują wyśmienicie. Ja smażę je od czasu do czasu, gdy najdzie mnie na nie ochota. Dzisiaj podzielę się z Wami moim ulubionym przepisem. Dzięki dodaniu do ciasta marchewki i kurkumy placki mają piękny w środku żółty, prawie pomarańczowy kolor i są zdrowsze.


Składniki : 
1 kg obranych ziemniaków ( ja użyłem ziemniaków odmiany Anuszka, mają ładny żółty kolor )
2 średnie cebule
1 marchewka 
2 całe jajka 
1 łyżka śmietany
3 łyżki mąki pszennej ( w razie potrzeby można dodać trochę więcej )
2 ząbki czosnku szczypta mielonej kurkumy ( opcjonalnie )
sól ( najlepiej niejodowana np. kłodawska )
pieprz czarny świeżo mielony
olej do smażenia ( ja użyłem rzepakowego )

 Sposób wykonania : 
 Ziemniaki obieramy ze skórki, myjemy, trzemy na tarce. Jeśli mamy dużo soku z ziemniaków, to przecedzamy starte ziemniaki przez gęste sitko lub gazę , ale nie wygniatamy wszystkiego soku, trochę niech zostanie. Tak samo postępujemy z marchewką i cebulą. Starte warzywa dokładnie mieszamy ręką lub drewnianą łyżką. Do masy ziemniaczanej dodajemy śmietanę , czosnek drobniutko posiekany lub przeciśnięty przez praskę , kurkumę , rozbite trzepaczką lub widelcem jajka, mąkę przesianą przez sitko, doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Całość dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej. Na gorący olej wykładamy masę ziemniaczaną i łyżką formujemy małe placuszki. Ważne ; przed każdym nakładaniem ciasta na patelnię mieszamy masę ziemniaczaną , ponieważ może zbierać się sok. Placki smażymy z obu stron na złoty kolor na dość dużym ogniu, aby ciasto nie nasiąkło zbyt dużo tłuszczu. Placki po wyjęciu z patelni możemy ułożyć na ręczniku papierowym kuchennym, aby wchłoną on nadmiar tłuszczu. Dobrze usmażone placki powinny mieć chrupiącą skórkę . Placki najlepiej smakują jeszcze ciepłe. Gdy przestygną możemy je polać jogurtem naturalnym lub ketchupem. 


Masa ziemniaczana nie może być zbytnio rzadka .


Placuszki smakują wyśmienicie !




     Smacznego !

 

1 komentarz:

  1. Ale mam smaka teraz na placki ziemniaczane, zrobię na kolacje!:)

    OdpowiedzUsuń